Saturday 30 August 2014

Första veckan på folkhögskolan

Nu har första veckan gått på min nya skola. Fem dagar av nya möten, information, mat och ännu mer information!

De första två dagarna bestod av brandövning, klassfoto, informationslektioner där vi fick veta vad som komma skulle och dylikt! Under dessa dagar var det lite stelt i klassen, inte mycket prat. Sedan i onsdags började lektionerna, och då med Mental Träning. Efter den lektionen kändes det som om all spänning och stelhet i klassen bara löstes upp. Många öppnade sig mycket under lektionen, och det gjorde att det kändes som om vi lärde känna varandra lite mer.

Just Mental Träning känns som ett väldigt intressant ämne, som jag kommer lära mig mycket av. Jag behöver nog lite "instrument" att använda mig av för att må bättre, och det känns som om vår lärare Robert kommer ge mig/oss det. Efter bara en lektion har jag lärt mig väldigt mycket, jag har insett hur vissa saker hänger ihop uppe i hjärnan. Så härligt!

I Torsdags kom en man och utbildade klassen i HLR, första hjälpen och idrottsskador. Jag har en HLR-utbildning sen innan men man ska gå om den gärna varje år, så det var bra med en repetition. Enligt läraren var vi den bästa klassen han haft, och det var ju kul!

I Fredags slutade vi redan vid 14.15 vilket var skönt. Vi hade genomgång med vår lärare Peter om kanothajken vi ska på nästa vecka, information om saker vi behöver ha med och olika ställen vi ska till. Det ska bli spännande. Jag skriver mer om den turen i ett annat inlägg.

Det har varit en mycket givande vecka, även om jag är trött efter att ha blivit fullproppad med information. Men jag är väldigt redo för detta året, och tror att det kommer bli fantastiskt!

1 comment:

  1. Jag är övertygad om att du kommer att få lära dig många bra och användbara saker under läsåret. Dessutom tror jag att du kommer att ha mycket roligt. All min mammakärlek till dig!

    ReplyDelete