Thursday 7 August 2014

Första

Ja hejsan

Nu börjar jag skriva på den här bloggen! Har skrivit ett antal bloggar förut, men inget har hållit mer än ett par månader max. Men nu tänkte jag att jag skulle försöka ta mig samman och skriva här då jag snart drar iväg på äventyr!

Jag heter Isabella, är 21 år och bor i Göteborg. Nu, hösten 2014, drar jag iväg till en folkhögskola för att plugga Hälsa och Friskvård. Målet med utbildningen är att suga i mig så mycket information om hur man får ett hälsosamt liv för att sedan kunna praktisera det både inom yrkeslivet och på mig själv! Under tiden tänkte jag skriva om allt som händer här på bloggis. "Hälsa kommer inifrån" är ett utmärkt citat tycker jag som stämmer väldigt bra. Är man inte hälsosam på insidan är man det knappast heller på utsidan. Förhoppningsvis kommer jag en dag bli hälsosam ända in i själen.

Jag tycker mycket om att vara i naturen, men har tyvärr inte varit ute i den särskilt mycket. Det är något jag verkligen vill förändra, då naturen verkligen är en energikälla. En dröm är att någon gång få vandra i Norge bland alla fjordar och berg. 

Andra saker jag tycker om är matlagning, gosiga djur, kompisar och nya kläder!


//  My name is Isabella and I'm a 21 year old girl living in Gothenburg, Sweden. In the beginning of september I'm going away to study Health and Wellness. I'm hoping to get a fuller and happier life. "Hälsa kommer inifrån" is a swedish quote that means that the health comes from within. If you're not healthy on the inside, you're not healthy on the outside either. My goal is to get healthy all over!

I love nature, but I have not been able to experience much of it. I hope to change this soon! One of my biggest dream is to visit Norway with it's beautiful mountains and fjords.


1 comment:

  1. Det ska bli roligt att följa dig här, men jag kommer att saaakna dig!

    ReplyDelete