Wednesday 10 September 2014

Onsdagstankar

God kväll!

Utsikt från Kärleksstigen i Grimslöv
Just nu sitter jag på mitt rum efter en lång skoldag. Vi går i skolan mellan 08.30 och 16.00 som jag säkert skrivit förut, och idag hade vi fysiologi på förmiddagen och hälsopromotion på eftermiddagen. Två intressanta ämnen som jag säkert kommer ha mycket användning av i framtiden! I fysiologin har vi under två pass gått igenom skelettet (de viktigaste delarna i alla fall) och muskler. Man blir lite knäpp när man lär sig hur muskler fungerar för då börjar man tänka på saker man gör. Till exempel när jag använder min arm börjar jag tänka att "ojoj nu kommer kalciumet här och gör så att musklerna kan arbeta". Knäpp!

Till helgen åker jag hem till Göteborg, vilket ska bli skitkul! Ser verkligen fram emot att träffa familjen och kompisarna. Ska klämma in en fika på Da Matteo, har saknat cafékaffe och inte bara bryggkaffe som det dricks här.

Nu ska jag gå och steka några pannkakor och sedan ha myskväll med Elise i ett av lusthusen som finns här. Vi hörs när vi hörs!


No comments:

Post a Comment