Friday 28 November 2014

Maxtest och magkatarr

Hej!

Den här veckan har varit både bra och dålig. I måndags kände jag under första lektionen att jag inte mådde så bra. Jag mådde illa och hade ont i magen. Jag gick hem och vilade men insåg snabbt att jag inte skulle gå tillbaka till skolan den dagen! Det var den gamla fienden Magkatarren som hälsade på, och jag kan tala om att det inte är mysigt direkt. Sedan låg jag i sängen fram till tisdagskvällen då jag började må bättre med hjälp av medicin och mammas tröstande ord i telefon. 

 Igår hade vi maxtester på träningen. Det innebär att man ger sitt allt när man springer ett visst avstånd, i detta fallet 20 meter. 20 meter kanske låter kort men på ett maxtest kan det inte vara så långt för man orkar inte köra på i maxfart så länge.   Jag sprang två gånger och min bästa tid var 3,65 sek! En kille i klassen sprang på 1.90 vilket är sjukt snabbt. Något vi får lära oss (och som repeteras hela tiden) är att vi bara ska jämföra med oss själva, aldrig med andra vilket är jättebra. Så jag är mycket nöjd med mitt resultat eftersom jag förbättrade mig från första gången jag sprang! :)

 Här kommer lite bilder från veckan

Sjuka bella 
En träning där vi övade hopp. 

Massagelektion!

Elise med fika framför bonde söker fru (guilty pleasure)







No comments:

Post a Comment