Sunday 16 November 2014

16/11

Hej å hå

Tiden går som på räls här i Grimman. Bara 5 veckor kvar till jullov!

Så vad har hänt sen sist? Lektioner har vi ju som vanligt varje vecka, vissa är mindre kul och andra är betydligt roligare. Mental träning/Mindfulness är givande, men svårt att hitta motivation till att göra läxorna tycker jag. Lektionerna är väldigt intressanta dock. Vi har börjat med Stresshantering, och det känns jättenyttigt för mig. Jag har ett kontrollbehov som måste tyglas och jag tror nog att jag ska kunna få hjälp med det genom de här lektionerna. Så det känns hoppfullt!

I fredags hade vi motion och gjorde lite tester där vi testade styrka. Först var det 1 minut där vi skulle göra så många armhävningar man kunde. Tur att man fick stå på knä för jag hade nog klarat max 3 på fötter. Det är skönt att det inte är någon tävling mellan eleverna, utan man jämför enbart med sig själv. Ingen ska ha ångest för att någon annan klarar fler! Jag klarade 30 stycken. Sedan var det samma sak med situps. Efter det skulle vi hoppa så långt vi kunde från en plint ut på en tjockmatta. Svinsvårt att få kraft tyckte jag! Sedan hände en jätteläskig grej, då en kille i min klass skadade sig när han hoppade. Hans axel gick ur led och usch han hade så ont! Han var på väg att svimma, och precis när han tuppade av hoppade axeln tillbaka. Tur att allting löste sig så snabbt ändå. Det var riktigt läskigt, många i klassen var tagna efteråt.



Jaja. Här är lite bilder som jag tagit nyligen.


Här bor jag, Paveljongen. Pilen visar på vilket som är mitt fönster.


 Jag och Elise

Amanda och Elise

I fredags åt vi ostbricka och drack vin!

Fin utsikt!


No comments:

Post a Comment