Wednesday 1 October 2014

1 oktober

Livet i Grimman flyter på kan jag tala om. Ena dagen är det måndag och sen vips är det fredag, så himla knäppt egentligen! Nu har jag varit här i ca 1 månad och 1 vecka redan och detta känns som hemma nu. Första två veckorna var det som om jag var på besök men nu när jag åker tillbaka hit är det att "åka hem".

Igår var jag ute och gick och var man än går här är det ju åkrar, bondgårdar och skog man ser. Det är ju mysigt tycker jag, andra hade väl blivit tokiga om de inte fick lite höghus och neonskyltar att lägga ögonen på. När jag gick där tänkte jag på hur storstaden och landet skiljer sig.

Att bo på landet:

1. Koskit är den första lukt man känner när man öppnar dörren på morgonen.

2. Det går diverse ladugårdsdjur överallt, 50 meter bort från mig bor några gulliga får till exempel.

3. Alla hälsar på alla. Detta gäller personer i alla åldrar, igår hälsade en liten pojke på 10 år på mig. Då hade jag munnen full med KitKat och jag kunde inte svara (plus att jag blev lite överraskad av hans hälsning), så han fick ingen hälsning från mig utan ett förvirrat ansiktsuttryck istället.

4. Avslappnad inredningsstil. Vem bryr sig om elljusstaken står i fönstret året om?








1 comment:

  1. Det stämmer så bra. Min mormor hade tomtar uppe på vissa ställen året runt för de var jobbiga att ta ner. Ingen brydde sig. Kram!

    ReplyDelete